Mi is az a keresőoptimalizálás?

 

A keresőoptimalizálás angolul Search Engine Optimization. Röviden SEO, de hazánkban inkább a keresőoptimalizálás terjedt el. Tehát mindegy melyik szót használod, a keresőoptimalizálás és a SEO teljesen ugyan azt jelenti.

Minden vállalkozás szeretné ha a lehetséges ügyfele vagy vásárlója az internet keresőjét használva, weboldalát első helyen mutatná számára. Azt azért érdemes tudni, hogy nem lehet mindenki első helyen. Ha valaki ezt ígéri azt érdemes kicsit fenntartással kezelni, viszont ennek elérésére törekedni kell.

A honlap keresőoptimalizálás éppen ezt segíti, hogy weboldala megadott kifejezésekre minél jobb helyen szerepeljen a találati listában. Érdekességképpen ideírom, hogy Magyarországon a felhasználók több mint 90%-a Google internetes keresőt használja. Éppen ezért ha weboldalad hazai viszonylatban szeretnéd használni, jó ha a keresőoptimalizálás szempontjából a Google irányelveit vesszed figyelembe.

 

Miért fontos számomra a keresőoptimalizálás, vagy miért jó a találati lista élén szerepelni?

 

A felhasználói szokásokat vizsgálva bebizonyosodott, hogy az emberek átlagosan az első három oldalt nézik meg ha keresnek valamit. Nagyon ritka estben lapoznak tovább. Ebből adódik, hogy szolgáltatást vagy vásárlást is ezek közül az oldalak közül fognak választani. Ezt ugye nem kell tovább ecsetelni számodra miért is lenne jó.

Tehát leegyszerűsítve a dolgot, minél több látogató látja a listában weboldalad, annál többen fognak rákattintani. Minél többen érkeznek weboldaladra, annál nagyobb eséllyel ügyfeleid, vásárlóid lesznek.

Egy rövid példával élve, ha például könyveléssel foglalkozol, a felhasználó ha a keresőbe azt írja be, hogy ÁFA, havi bevallás és hasonló kifejezések, a cél, hogy a találati listában a te weboldalad lássa és kattintson rá.

A másik dolog amivel jó ha tisztában vagy, hogy a keresőoptimalizálás nem a leggyorsabb folyamat. Igazából pont az ellenkezője, vagyis a keresőoptimalizálás hosszabb idő mire látványos javulást lehet elérni. A hetek múlásával viszont egyre jobban érzed majd te is a látogatottság növekedését. Cserébe pedig vitathatatlanul a legstabilabb vevőszerző eszköz.

Ha most arra gondolsz hülyeség ez az egész keresőoptimalizálás dolog, a szíved joga. Még az is lehet, hogy pillanatnyilag az üzleted is jól megy, de az biztos aki tudatosan használja vállalkozásában a keresőoptimalizálást, az előbb utóbb, de le fog előzni.

Vannak gyorsabb folyamatok weboldalad ismerté tételére, de ezek rövid időre szólnak és ennek elérése is anyagi ráfordítást igényel. Egyik legelterjedtebb ilyen eszköz például a Facebook hirdetés. Megvan ennek is a létjogosultsága, de nem szabad csak erre támaszkodni. Legnagyobb hátulütője a dolognak, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az igazi célcsoportod látja majd a hirdetésed. Lehetséges csak egy jól eltalált kép miatt kattintanak, amivel a te pénzed fogy, látogatót viszont még csak nem is szereztél, mert nem is érdekelte az a termék vagy szolgáltatás amit kínálsz. Ő csak nézelődött miközben elé került egy érdekes kép 🙂

Itt is jól látni miért jó ha a keresőoptimalizálást használva, releváns kulcsszavakra a te oldalad kerül előre. Eleve a te terméked vagy szolgáltatásod után érdeklőt éred el.

 

A keresőoptimalizálást én is el tudom végezni?

 

A válaszom igen is meg nem is. 🙂 Kellő idő ráfordításával valóban te is meg tudod tanulni a keresőoptimalizálás alapjait amivel már szép eredményeket lehet elérni. Mégis azt tanácsolom keress erre szakembert. Sok idő telhet el mire rájössz mégis félresiklott a dolog, valami nem jól működik mi is lehet a gond, pedig úgy érzed jól utána jártál a keresőoptimalizálás lehetőségeinek.  Ekkor fogsz szakember után nézni, aki ettől az időtől kezdve fogja építeni weboldalad látogatottság növelését, vagyis keresőoptimalizálását. Ez alatt az idő alatt pedig már lehet, hogy rég egy jó helyen szerepelnél, ahonnan már ügyfeleid, vásárlóid is lettek volna. Sok eseten igaz a mondás, amit itt is ki tudunk emelni, hogy az olcsóbb megoldás néha a legdrágább. Ha nem is akarod elfogadni sajnos ez így van.

Sokan akik maguk szeretnék a keresőoptimalizálást is végezni, az első dolog amit olvasnak, hogy folyamatosan blogolni kell. Természetesen ez igaz, csak nem mindegy, hogy milyen módon. Vannak keresőoptimalizálás szempontok amiket be kell tartani, különben nem lesz más az egész mint egy szöveghalmaz. Értéket adhat, csak éppen keresőoptimalizálás szempontjából nem releváns a tartalom.

Ezzel pedig nem elég, hogy sok idő elment a nem megfelelő honlap keresőoptimalizálásra, de még a blogposztok megírására szánt idő is kárba vész, ami alatt foglalkozhattál volna inkább a vállalkozásoddal, hisz bevételt az termel számodra.

 

Pár dolog amire jó ha felkészülünk keresőoptimalizálás szempontjából ha magunk szeretnénk csinálni

 

A Google magát a találati listát több mint 200 tényező figyelembevételével készíti el, listázza ki. Még azt is nézi milyen böngészőt használ a felhasználó. A találati sorrend pedig éppen ezért nem is egy állandó dolog. Ha 2-3 ember egy időben ugyanarra a kulcsszóra keres rá, teljesen eltérő eredményt kaphatnak.

  • A legjobb ha már a weboldal létrehozásakor a legfontosabb elemek megfelelően kialakítottak lesznek. Mint például az oldal címe, alcíme, eltervezett és megfelelő kulcsszavazású legyen.
  • Magának az oldalnak a tartalma is releváns kulcsszóra készüljön, és ez a kulcsszó 2% körüli sűrűséggel jelenjen meg a tartalomban.
  • Fontos még a blogposztoknál a tartalom hossza is. Minél hosszabb annál jobban előre sorolja a Google a keresőben. 1200+ szó már jó lehet, de törekedjünk inkább több mint 1500 szó elérésére.
  • Jó ha van pár elég erős oldalról linkünk, de ne esztelenül pakoljuk tele a szövegünket, mert könnyen rosszul sülhet el a dolog, és a Google megbüntet minket, jól hátrasorol. Ugyan ez a helyzet ha a saját weboldalunk linkjét helyezzük el ilyen-olyan pár ezer forintért árult oldalakra.
  • Ha már megtörtént a baj és a Google hátrasorolt, visszaállítani nagyon nehéz és költséges munka.
  • Még az is fontos szempont, hogy a látogatók mennyi időt tartózkodnak az oldaladon. Értelemszerűen minél többet, annál értékesebbnek ítéli meg a Google.
  • Számít oldalad betöltési sebessége, milyen gyakran van mozgás rajta, vagyis menyi idő közönként frissül a tartalom.
  • Nagyon fontos keresőoptimalizálás szempontjából, hogy weboldalad biztonságos legyen és védd is támadások ellen. Egy esetleges feltörés estén a Google azonnal jelzi ezt a felhasználóknak, weboldalad pedig törli a találati listáról.

Ha eléred egy blogposztoddal, hogy azt például facebookon is megosszák, lájkolják, egyértelműen erős tartalmat feltételez a Google rajta. Soha ne feledd a célt, mégpedig, hogy oldalad a találati lista elejére kerüljön. Elérésének eszközét pedig nem győzöm hangsúlyozni, hogy a keresőoptimalizálás.

 

Összeszedtem neked pár dolgot keresőoptimalizálásból, amit viszont jó ha már weboldal készítésekor figyelembe vesztek.

 

Ezeket általában szakember végzi már webfejlesztés közben. Például mi is ilyen weboldalakat készítünk, ahol figyelünk ezekre a dolgokra is, és igyekszünk minél több keresőoptimalizálás szempontjából fontos dolgot megvalósítani.

Ha szeretnél ilyen weboldalt, látogass el honlapunkra és vedd fel velünk a kapcsolatot.

Weboldal megtekintése

És most jöjjön pár betartandó beállítás a keresőoptimalizálás szemszögéből

  • Ha hiszitek ha nem, már maga a domain név választása is fontos lehet. Nem ez a legerősebb keresőoptimalizálási technika, de sok kicsi sokra megy 🙂 A legjobb ha valamilyen fontos kulcsszót tartalmaz, vagy utal magára a weboldal témájára.
  • Legyen kitöltve az adott oldal címe.
  • Figyeljetek, hogy fejlesztés után vegyétek ki a pipát a keresőmotorok bejárásának tiltásából. Fejlesztés alatt viszont legyen bepipálva ha új oldalról van szó. Nem lenne jó, ha egy félkész releváns tartalom nélküli oldalt indexelne be neked a Google.
  • Fontos, hogy az is számít weboldalad mobilbarát-e, mert bizony ha még régi csak számítógépre tervezett weboldalad van azt hátrébb sorolja a listában.

Még 2016 végén jelentette be ezt a Google, ma már hivatalosan is a mobilra optimalizált megjelenés lett az elsődleges, ezt nézi a Google indexeléskor, így a rangsorolásának is ez adja az alapját. Erről bővebben itt olvashatsz róla.

Keresőoptimalizálás ellenőrzése, vagyis valóban ott vagyok a találati listán ahol látom magam?

 

Van egy rossz hírem, hogy sajnos ez sem biztos. Mivel te többet látogatod weboldalad, könnyen lehet te jobb helyezést látsz mint aki valóban keresgél.

Ha rákeresel egy adott kulcsszóra, láthatod, hogy az első pár megjelenés az bizony fizetett hirdetés. Keresőoptimalizálásnál pedig az organikus találati listát célozzuk meg. Ezek az organikus találatok a fizetett hirdetések alatt fognak látszódni, és csak azok a weboldalak listázódnak ki, amelyeket a Google oda sorol. Éppen ezért te ne a legelső találatokat nézd, hanem a hirdetések utáni találatokat, mivel a keresőoptimalizálás lényege pontosan az, hogy weboldalad az organikus találatok között szerepeljen minél jobb helyen. A felhasználók többsége amúgy is átugorja a hirdetéseket.

Azt nem mondom, hogy fizetett hirdetéssel nem lehet sikeres üzletet elérni, mert igen lehet. Ráadásul valóban rövidebb idő alatt, de ezek csak addig működnek ameddig te fizetsz érte. Ahogy leállítod a folyamatban lévő hirdetésedet, már ugrasz is hátra a találatok között. Hallottam már többször, hogy első helyezettek között található az oldalam, majd ránézve látom hogy hirdetés. Hát ez így szép és jó, csak nem tartós, nem keresőoptimalizálás szerint lett első pár helyen. Mondhatni ha van rá elég kereted, hogy folyamatosan hirdess, akkor tedd azt ha ezt szeretnéd, de jóval kevesebb összegből elérnéd ugyanezt, ráadásul stabilan tartva magad ha a keresőoptimalizálás szerint kerülsz fel a lista elejére.

 

Összefoglalva pár lépésben, hogy miket érdemes megtenni, hogy weboldalad keresőoptimalizálás szempontjából a keresőkben minél jobb helyen szerepeljen

 

  • Éles oldalon ne legyen tiltva a keresőrobot
  • Szánj rá elegendő időt, hogy megtaláld a neked hasznos kulcsszavakat, majd ezeket a kulcsszavakat használva építsd fel weboldalad.
  • Igyekezz minél gyorsabb betöltődési sebességet elérni. Kb maximum 3mp-ig még várnak a felhasználók, viszont e feletti betöltődési idő után elhagyják az oldalad.
  • Válassz olyan domain nevet ami utal a honlapod témájára.
  • Ne hagyd üresen weboldalad címét.
  • Próbálj meg rendszeresen új tartalmat, blogposztot felvinni. Nagyobb elérést érhetsz el, ha megosztható is a bejegyzésed.
  • Használj minél erősebb kifelé mutató linkeket. A legjobb ha a te weboldalad linkje is megjelenik más oldalakon, de kerüld a vásárolt linképítést.
  • Oldalad legyen biztonságos.

Ezek csak alap dolgok amiket megtehetünk weboldalunk keresőoptimalizálásáért, de ha ezeket alkalmazod, már nagyon sokat tettél.

Azt viszont jó ha tudod, hogy minden weboldal esetében más-más kulcsszókutatásra lesz szükséged, még akkor is ha a témája ugyan az. Ha ez nem így lenne, akkor tele lenne az egész világháló egyforma honlapokkal.

Mi azt tanácsoljuk legyen fontos számodra a keresőoptimalizálás. Egyszer kell nagyobb energiabefektetés, és hosszú távon lesz folyamatos eredménye. Ha úgy érzed te ezzel nem szeretnél vagy nem tudsz foglalkozni, de hasznos lenne, keress hozzá szakembert aki jártas a keresőoptimalizálás rejtelmeiben.